Het importeren naar Nederland van tweedehands cabriolets blijkt gouden handel te zijn en ik spreek uit ervaring, aangezien een van mijn beste vrienden, te pas en te onpas, meestal naar Duitsland rijdt met een aanhanger, om auto’s te kopen, zomaar of als zoekopdracht.
Het kan nog succesvoller worden wanneer er meer import/export plaats zal vinden met andere landen dan Duitsland of Italie. Meer transport UK bijvoorbeeld zou een nog hogere omzet kunnen bewerkstelligen, want bij Engeland krijg je alleen waar voor je geld. Wanneer eigenaar Jack bijvoorbeeld een zoekopdracht krijgt, gaat hij daar ook ten volle voor. Klant is koning, is het motto. Porsches, Jaquars, BMW’s, Bentley, Aston Martin, voor ieder wat wils. De verscheep kosten zijn voor de autohandelaar. Maar laten we eerlijk zijn: koop een ticket en ‘feel the car’. Garantie is niet tot aan de deur maar verder, want Jack is een eerlijke, aardige, humoristisch persoon. Hij is allang binnen en daarom prijs ik hem, want deze man is vanaf zijn 16e jaar van school gegaan en heeft nu een erg winstgevend bedrijf. Het transport moet voldoen aan een aantal rechten, zoals invoerrechten al weet ik niet of dat in de UK opnieuw geldig is. Wanneer u de showroom binnenstapt, voelt u zich direct op uw gemak.
Transport UK
Maar nu even los van van een cabrio, feit is dat wij het derde exportland zijn van de UK. Dit is m.i. ook de reden dat de handel; Brexit or no Brexit, moet blijven bestaan. Er zijn zeer overzichtelijke websites die exporteren een stuk makkelijker maakt, door duidelijke kleuren op deze site en een concurrerende prijs. Persoonlijk gezien betaal ik liever meer, zodat ik tijd bespaar, dan dat ik urenlang een website moet bestuderen of ze de goedkoopste zijn. Een idee is om de zakelijke markt van de UK duurder te maken, zodat we allen kunnen laten zien dat meedoen met de Europese Unie essentieel is om in de toekomst mee te kunnen blijven doen op de internationale markt. De EU heeft veel baat bij participatie aan de UK.
Import UK got a lot to lose, but Export also a lot to gain.
Onze import en export met de UK zorgt voor een stabiele inkomstenbron. Ik zou blij zijn met de participatie van Engeland in de EU, maar ik hou ook van Nigel Farage, the loudmouth. Als Europa moeten we elkaar steunen en niet meer zien als patriotten die alleen binnen grenzen denken. We got to expand.